Escoltar

Una nova versió de la UIB: en còmic i en audiovisual

Entra al web ‹imagina.uib.cat› i ho veuràs

La Direcció de l’Estratègia de Comunicació i Promoció Institucional de la UIB ha impulsat la realització d’un vídeo i un còmic per presentar la Universitat de les Illes Balears a la societat.

El vídeo

L’objectiu és donar a conèixer millor la UIB a la societat, així com fomentar l’interès dels futurs estudiants per fer la seva formació universitària a la UIB.

El vídeo s’ha fet en català i després s’ha doblat al castellà i l’anglès.

L’audiovisual té dues versions, una de llarga, de 7 minuts i 10 segons, i una de curta (anunci), de 36 segons.

Els actors que hi apareixen són membres de la comunitat universitària.

Les localitzacions són el campus de la UIB, les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera, la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, les salines del Trenc, el far de Favàritx (Menorca) i Dalt Vila (Eivissa).

L’empresa que ha fet el vídeo és Nova Televisió, sota la direcció de la DIRCOM de la UIB, arran d’un concurs que s’ha fet públic a través del Clúster Audiovisual de les Illes Balears, al qual es presentaren 11 empreses. Es varen descartar pressuposts superiors als 15.000 euros (que era la quantitat màxima, amb l’IVA inclòs). Es va triar la proposta de Nova Televisió perquè era la més econòmica i també perquè la proposta de guió era la que més s’adaptava a les necessitats de la UIB.

Altres dades

  • Cost final: 10.012 euros (12.115 euros amb l’IVA)
  • Empresa que l’ha realitzat: Nova Televisió, sota la direcció de la DIRCOM de la UIB
  • Procés de guió i preproducció: des de setembre fins a mitjan octubre de 2014
  • Enregistraments a Mallorca, Menorca i Eivissa, durant els mesos d’octubre i novembre de 2014
  • Postproducció: de desembre de 2014 a febrer de 2015
  • Música original realitzada per a la UIB: Tolo Prats

El vídeo es pot veure al canal Youtube de la UIB (https://www.youtube.com/UIBuniversitat) i es pot descarregar des del web:<http://imagina.uib.cat >.

És un vídeo de durada curta que es podrà veure simultàniament en 20 sales de cinema de totes les Illes Balears, excepte a Formentera, que no té sales de projecció.

El còmic

El còmic es va començar a preparar fa un any. La idea era explicar què és la UIB a un públic determinat: els futurs estudiants universitaris.

Té 12 pàgines i explica, de manera dinàmica, per què és una bona idea triar la UIB a l’hora d’elegir una universitat per fer-hi estudis superiors, al mateix temps que mostra les instal·lacions, la filosofia de feina entre els professors i alumnes de la UIB, la vida cultural, els hàbits saludables i els serveis més importants que la Universitat ofereix a l’alumnat.

El còmic es va encarregar a l’il·lustrador català Aleix Pons i va ser un encàrrec directe. Es tracta d’un il·lustrador que desconeixia totalment la UIB, com també la desconeixen els destinataris del còmic. La idea era que l’il·lustrador tingués una visió molt similar a la que tenen els lectors, que no coneixen la UIB.

El text original és d’Antonio Fernández Coca i l’adaptació al llenguatge de còmic és del guionista Toni Passarius. 

La feina de l’il·lustrador ha costat 1.400 euros, l’adaptació al llenguatge de còmic, 250 euros, i el text original s’ha fet a cost zero. El total ha estat assumit pel POTU, i la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats hi ha col·laborat com a publicació promocional de la UIB. Es distribuiran 6.000 còpies del còmic impreses en català, 4.000 en castellà i la versió impresa en anglès sortirà en les properes setmanes.

El còmic també és en PDF a la web de la UIB, a l’adreça <http://imagina.uib.cat>, i també es podrà comprar en paper, a un preu simbòlic, a la botiga d’Edicions UIB.

La UIB enviarà còpies impreses del còmic a la Xarxa de Biblioteques de les Illes Balears, i a tots els centres educatius.

Aleix Pons

És llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i Màster en Il·lustració per la School of Visual Arts de Nova York.

Fa feines d’il·lustració com a freelance des de fa més de 10 anys per a agències de publicitat com McCann Erickson (campanyes per a Nestlé, Levi's, Pinaud, etc.), Atletico International Advertising, Berlin (campanyes de Seat, Allianz, etc.) i editorials com Penguin Random House, Richmond Publishing, Pearson Longman, Cambridge University Press, Herder, etc.

Més informació sobre Aleix Pons a <http://www.polyplastic.blogspot.com.es> i a www.aleixpons.blogspot.com

Documents relacionats

Notícia relacionada

Data de l'esdeveniment: 25/03/2015

Data de publicació: 24/03/2015