Escoltar

Sis fotografies de Joan-Ramon Bonet ja formen part del patrimoni artístic de la UIB

El senyor Joan-Ramon Bonet, fotògraf, dóna a la UIB sis fotografies impreses i emmarcades, que s’afegeixen al patrimoni artístic de la institució.

El senyor Joan-Ramon Bonet i la doctora Montserrat Casas, Rectora de la UIB, han signat un conveni de col·laboració.

També hi ha assistit la senyora Bàrbara Obrador, directora del Servei d’Activitats Culturals de la UIB.

L’obra que ha donat Joan-Ramon són sis fotografies publicades al catàleg Fotografia 1973-2008, Col·lecció Focus, Ajuntament de Palma. De l’exposició del mateix nom que es va fer al Casal Solleric el mes de novembre de 2008.

La Rectora ha mostrat la seva gratitud per la donació d’una obra valuosa perquè és testimoni dels contrasts de la nostra terra.

Joan-Ramon Bonet ha dit “és el lloc on m’agrada més tenir les meves fotografies, perquè la solució de tot el que està passant és a la cultura i a la Universitat. És un honor per a mi que siguin aquí”.

Les fotografies són:

  • Hospital de nit, 1987
  • Son Banya, 1988 (tres fotografies)
  • Matances, 1991
  • Matances, 1991

Els principals ingredients de l’obra de Joan-Ramon Bonet, seduït des de 1975 per molts aspectes de la realitat, es fan presents en aquesta retrospectiva. Els retrats, els costums, la tradició, les imatges urbanes, la marginació… Totes les seves fotografies tenen un mateix fil conductor i defugen sempre els tòpics i la “postalització”. El resultat esdevé una obra d’una elegància inqüestionable, coherent i compromesa amb el seu temps, que fa de la bellesa un mitjà de recerca de la veritat.

Bonet va ser el primer fotògraf independent que, a Palma, es va professionalitzar, més enllà de la rutina de les noces i comunions o de les tasques pròpies d’un laboratori o com a fotògraf de mitjans de comunicació. En la seva tasca, al llarg dels anys, Bonet retrata el que veu: flors, persones, patis o escenes de les matances mallorquines, del poblat gitano de Son Banya o d’una obra de teatre. Sempre, però, intenta captar amb la seva càmera el que hi ha per sota de l’aparença més evident. Un dels secrets del fotògraf consisteix en haver intentat cercar, amb infinita paciència, el que és essencial de cada persona, objecte o situació. 

Documents relacionats

Data de publicació: 25/01/2013