INeDITHOS: un model exitós d'aprenentatge servei per millorar la qualitat de vida d'infants i joves en situació de malaltia

Publicada la guia de bones pràctiques d'aquest projecte d'atenció psicopedagògica a infants i joves que pateixen malalties greus, cròniques i rares 

El projecte INeDITHOS va néixer l'any 2003 com un espai de col·laboració perquè personal docent i investigador i alumnes de la Universitat de les Illes Balears treballassin, mitjançant la metodologia d'aprenentatge servei, per a la millora personal i psicoeducativa dels infants i joves que pateixen malalties greus, en general, cròniques, i, d’una manera molt especial, malalties conegudes com a malalties rares (MR), minoritàries o poc freqüents.

Des d'aleshores, INeDITHOS ha dut a terme un nombre significatiu d’actuacions amb voluntariat, principalment de la Facultat d’Educació, però també, i de cada cop més, ha comptat amb la participació d’estudiants d’altres facultats, com són les de Treball Social, Psicologia, Dret, Biologia, Economia, Filologia Anglesa, Infermeria, Fisioteràpia, Bioquímica...

La feina feta durant tots aquests anys s'ha recollit ara en una guia de bones pràctiques, en la qual s'apleguen també les propostes de futur del projecte. L'objectiu és donar-les a conèixer perquè puguin ser transferides a altres contextos com a via de participació social dels estudiants de la UIB i perquè millorin la seva formació universitària.

La publicació s'ha fet en el marc de la col·lecció Bones Pràctiques en Entorns Pedagògics, del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació de la UIB. L'objectiu d'aquesta col·lecció és recopilar, analitzar i difondre les bones pràctiques educatives que es duen a terme a les Illes Balears. La pretensió no és altra que promoure canvis i millores educatives tant en l’àmbit escolar com en el no escolar.

Presentació de la guia de Bones Pràctiques en Entorns Pedagògics

Dimarts, 7 de maig de 2019, a les 18 hores, a la Sala Santiago Rusiñol del CaixaFòrum, a Palma, tindrà lloc la presentació d’«INeDITHOS, un projecte de la UIB en pedagogia hospitalària. L’aprenentatge cooperatiu en el marc d’una escola inclusiva». 

Hi intervindran el Rector de la UIB, doctor Llorenç Huguet; el director d'Institucions de CaixaBanks, senyor Hilari Llabrés; la secretària del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, doctora Teresa Adame; els coordinadors del projecte INèDITHOS, doctors Sebastià Verger i Francesca Negre; i la coordinadora d'Aprenentatge Cooperatiu del CEIP Son Ferrer, senyora Noelia Orellana. Tot seguit, la doctora Mila Naranjo, professora de la Universitat de Vic, impatirà una conferència.

Podeu seguir INèDITHOS a les xarxes socials:

Documents relacionats

Data de l'esdeveniment: 07/05/2019

Data de publicació: 06/05/2019