80 estudiants de doctorat d'universitats franceses i catalanes i de la UIB participen a Mallorca en un programa d'assessorament professional

Jornades Doctoriales® Transfrontereres

Dia: diumenge, 18 d’octubre de 2009
Hora: 16 h
Lloc: Hotel Pollentia Club Resort,
carretera Alcúdia-Port de Pollença, km 2, Mallorca.

Tindrà lloc l'acte d'inauguració de la setmana de Doctoriales®, en el qual intervindrà la doctora Montserrat Casas, Rectora de la Universitat de les Illes Balears.

Al llarg de la setmana, del 18 al 24 d’octubre, 80 estudiants de doctorat es reuniran a Pollença per participar en un programa intensiu d’assessorament professional. L’objectiu de la reunió és preparar i orientar professionalment els alumnes per a la seva incorporació al mercat de treball, la seva entrada en una empresa i/o per a la creació de la seva pròpia: “sobretot, animar-los a conèixer el món empresarial amb l’objectiu que puguin crear la seva pròpia empresa”.

La setmana de Doctoriales® és coordinada por Frédéric Brajou, de la Universitat de Perpinyà, i els doctors Jaume Carot, subdirector del Centre d'Estudis de Postgrau, i Víctor Cerdà, delegat de la Rectora per a la innovació de la UIB, amb el patrocini de la Direcció General d’Acció Exterior i Relacions amb la Unió Europea de la Conselleria de Presidència del Govern balear, la Universitat de les Illes Balears i la Caixa de Balears, “Sa Nostra”, i amb el suport de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB).

La primera reunió es va celebrar l'any passat a Canet de Rosselló (Rosselló), organitzada per la Universitat de Perpinyà, i ja hi va haver una representació d'alumnes de la UIB. En aquesta edició està prevista la participació d'estudiants de les universitats Politècnica de Catalunya, de Perpinyà, Tolosa, Montpeller, Girona, Barcelona i les Illes Balears.

El programa de conferències abasta temes tan diversos com la preparació d’entrevistes professionals de contractació, l'accés a microcrèdits per a la creació d'empreses, el registre de patents o l'experiència personal d'altres doctorands que han creat la seva pròpia empresa, etc.

En el programa, dimecres 21, hi ha prevista la visita a diverses empreses de les Illes, com TIRME i SGB, i a algunes empreses derivades creades a partir de resultats de projectes d'investigació de la UIB. Posteriorment els estudiants assistiran a una recepció oferta per l’Ajuntament de Palma al castell de Bellver, on intervindrà el doctor Jean Benkhelil, Rector de la Universitat de Perpinyà.

Data de l'esdeveniment: 18/10/2009

Data de publicació: Fri Oct 16 12:59:00 CEST 2009