Un equip d'investigadors del Grup de Recerca en Neurodinàmica i Psicologia Clínica del Departament de Psicologia de la Universitat de les Illes Balears i de la Universitat de Granada han analitzat l'impacte de les imatges utilitzades per les campanyes europees de prevenció del consum de tabac en els paquets de tabac. La recerca ha assenyalat que les imatges emprades no són suficientment impactants per persuadir els fumadors de deixar aquest hàbit. L'estudi ha determinat que algunes de les imatges utilitzades són arribades a considerar agradables per les persones avaluades que han participat en la recerca. Per això, els investigadors plantegen que les campanyes europees antitabac podrien resultar més efectives si se substitueixen aquelles imatges que són avaluades com a agradables i aquelles que són poc activadores nts per altres que causin un impacte més gran. A més, assenyalen que es tinguin en consideració els efectes que cada imatge pot generar sobre els diferents grups poblacionals segons l'edat, el gènere o l'hàbit de consum de tabac.
Documents relacionats
Data de publicació: 15/04/2011