La UIB celebra les V Jornades d'Experiències Docents

Les jornades se centraran en l'ús de noves metodologies i eines d'avaluació, la competència digital, i s’analitzarà la normativa que introdueix canvis metodològics en els plans d’estudis 

El campus acull a partir del 2 de febrer la cinquena edició de les Jornades d’Experiències Docents de la UIB, que tenen l’objectiu de millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge d’estudiants i docents, a les quals s’han inscrit un total de 144 persones entre professorat i personal d’administració i serveis. Les jornades se centraran en l'ús de noves metodologies i eines d'avaluació, la competència digital docent per a la millora de la pràctica educativa, l'aprenentatge professionalitzador i les estratègies metodològiques d'innovació docent.

La trobada també abordarà els canvis motivats per l'activació del nou Reial decret 822/2021, que determina la creació i l'evolució dels graus, i a partir del qual es volen posar en marxa tota una sèrie d'innovacions en el procés d'ensenyament-aprenentatge, les quals poden canviar en pocs anys la fisonomia dels plans d'estudis de la UIB amb l’aportació de modalitats, metodologies i processos nous.

Experiències compartides

Les V Jornades d'Experiències Docents a la UIB es duran a terme del 2 al 8 de febrer de 2023 en format presencial i en línia, i estan organitzades per Campus DigitalUnitat de Gestió dels Estudis de Grau (UGEG) i l'Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE). El programa d’activitats presencials s’obrirà dia 2 de febrer a la sala d’actes de l’edifici Gaspar Melchor de Jovellanos amb la inauguració institucional i la conferència «Implicacions en la docència universitària relacionades amb les noves directrius governamentals» per part de Josep Antoni Pérez, director de la Unitat de Gestió dels Estudis de Grau i professor del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació.

Les jornades serviran per tractar diferents aplicacions pràctiques dels estudis de grau i postgrau com el procés de transformació de la Facultat d’Educació, les pràctiques externes curriculars, l’aprenentatge de servei a la Universitat o les càpsules d’èxit professional.

També hi haurà una taula d’experiències, on està previst que es parli del joc com a recurs didàctic a les classes de Matemàtiques, dels efectes perversos d’una mala concepció de l’avaluació contínua o de les estratègies per emprar el suport pòdcast com a reforç a l'aprenentatge, entre d’altres.

Activitat en línia

El programa d’activitats continuarà en línia del 3 al 8 de febrer. Dins Aula digital hi haurà un espai que recollirà, en format de vídeo, les experiències que comparteixin els participants i un fòrum per al diàleg i l’intercanvi d'idees. Les comunicacions en línia s’organitzen en quatre blocs: l’ús de noves metodologies i eines d’avaluació, competència digital docent per a la millora de la pràctica educativa, aprenentatge professionalitzador i estratègies metodològiques d'innovació docent, amb ponències com: «La realitat virtual (RV) en un entorn d'unitat de cures intensives (UCI): valoració dels alumnes d'Infermeria», «Recuperar i divulgar la memòria historicoeducativa a través del podcàsting», «La representació escènica musical com a estratègia metodològica d'innovació docent», «Adquisició de les competències de raonament clínic i promoció de la salut a través de les xarxes socials» i «El conte i la discapacitat», entre d’altres. 

Data de l'esdeveniment: 02/02/2023

Data de publicació: 01/02/2023