200 infants i joves participen a l'Scratch Day a la UIB

Jornada d'activitats organitzades amb motiu del Dia Internacional del Llenguatge de Programació

Dia: dissabte, 11 de maig de 2019
Hora: de les 8.30 a les 14.15 hores
Lloc: Escola Politècnica Superior, edifici Anselm Turmeda, campus universitari, Palma

Aproximadament, 200 nins que tenen entre 8 i 18 anys s’han inscrit per participar en les activitats organitzades per la Universitat de les Illes Balears per celebrar l’Scratch Day, una jornada d’activitats que s’organitzen arreu del món amb motiu del Dia Internacional del Llenguatge de Programació per a infants, desenvolupat pel MIT (Estats Units).

Activitats durant la jornada

Exhibició i lliurament dels premis als participants del concurs de projectes. És una competició per equips en què cada grup ha desenvolupat un projecte amb Scratch al voltant del tema «Protecció de la posidònia oceànica». El projecte pot ser un videojoc, una animació o una combinació d'ambdós.

Concurs de reptes de programació i lliurament de premis. És una competició individual en què els participants s'enfronten a un repte de programació apropiat a la seva edat, i l’han de fer en tres hores.

Lliurament de premis

El lliurament de premis del concurs de projectes i del concurs de reptes tindrà lloc el dissabte a les 13.45 hores a la sala d'actes de l'edifici Gaspar Melchor de Jovellanos.

Activitats per als acompanyants

Mentrestant, els acompanyants dels infants podran fer una visita a l'activitat Ciència per a Tothom, que els dies 9, 10 i 11 de maig omplirà el campus universitari d'activitats i experiments relacionats amb la ciència, amb l'objectiu de fomentar les vocacions científiques entre els alumnes de primària i secundària.

Les activitats amb Scratch fan part del Programa de promoció de les enginyeries, edificació i matemàtiques que l'Escola Politècnica Superior ha posat en marxa per promoure els estudis que s'hi imparteixen i transmetre les oportunitats laborals del sector de les enginyeries. Tot amb la col·laboració de les empreses: ic-Málaga, SL, R-robot, Informàtica El Corte Inglés, angel24, Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics de Telecomunicació, FDSA Programación, Habitissimo, Melià Hotels, Brújula, Logitravel, Sampol, Innovation Strategies, Wireless DNA SL, Juniper, Fundació BIT, Lego Education Robotix, Col·legi Oficial d’Enginyers Agrònoms del Llevant, ib-red, Red Eléctrica de España, Col·legi Oficial d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca, DM2 Software & Services Management, Trivago i Dome.

Data de l'esdeveniment: 11/05/2019

Data de publicació: Fri May 10 14:05:00 CEST 2019