Premi SUSCHEM per a joves investigadors per a Rodrigo Casasnovas, llicenciat i alumne de màster de química de la UIB

Rodrigo Casasnovas Perera, llicenciat en Química per la Universitat de les Illes Balears, i alumne del Màster de Química Teòrica i Modelització Computacional, ha estat guardonat amb el premi SUSCHEM per a Joves Investigadors de Química 2009, en la categoria Futura, que premia el millor expedient acadèmic de la llicenciatura de Química obtinguda el curs acadèmic 2007-2008.

Els premis SUSCHEM ESPAÑA van adreçats a joves menors de 36 anys, i tenen sis categories: Innova, Divulga, Predoc, Postdoc, Tesis i Futura. L’objectiu és atorgar reconeixement públic a la tasca dels joves investigadors en l’àmbit de la química, i promoure l’activitat científica i divulgativa entre els joves.

La creació d’aquests guardons l’ha promoguda el Grup Especialitzat de Joves de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ), l’Associació Nacional de Químics d’Espanya (ANQUE), el Consell General de Col·legis de Químics d’Espanya i la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (FEIQUE).

SUSCHEM Espanya és la Plataforma Tecnològica Espanyola de Química Sostenible, entitat promoguda per la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola, la Federació Espanyola de Centres Tecnològics, l’Associació de Bioempreses (ASEBIO), la Federació Espanyola d’Entitats d’Innovació i Tecnologia (FEDIT) i la Xarxa OTRI d’universitats. Entre les tasques de la plataforma, hi ha promoure el desenvolupament de la recerca i la innovació en el camp de la química.

El jurat ha destacat l’elevat grau de participació -90 candidatures admeses- i la qualitat dels treballs presentats. El jurat l’han integrat: Fernando Langa, president del Grup Especialitzat de Materials Moleculars de la Reial Societat Espanyola de Química; Baldomero López, degà president del Consell General de Col·legis de Químics d’Espanya; Nazario Martín, President de la Reial Societat Espanyola de Química, Carlos Negro, president de l’Associació Nacional de Químics d’Espanya; M. Eugenia Anta, directora d’Innovació i Tutela de Producte de la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola, i com a secretària, Cristina González, secretària tècnica de SusChem Espanya.

El guardó de la categoria Futura es lliurarà el proper dia 16 de novembre a Burgos, a l’acte oficial de celebració del Dia de la Química.

Data de publicació: Wed Sep 16 13:25:00 CEST 2009