La investigadora Rosa López, de l'IFISC (CSIC-UIB), analitza el transport d'electrons en molècules artificials en un article a la "Physical Review Letters"

La investigadora Rosa López, associada a l'Institut de Física Interdisciplinària i Sistemes Complexos (IFISC, CSIC-UIB) i professora del Departament de Física de la Universitat de les Illes Balears, ha publicat recentment un article a la prestigiosa revista internacional Physical Review Letters. En el treball «Josephson Current in Strongly Correlated Double Quantum Dots», López analitza el transport d'electrons a través d'una molècula artificial connectada a dos elèctrodes superconductors. Depenent de les energies característiques d'aquest sistema (energia del gap superconductor, energia de superintercanvi i energia Kondo), el supercorrent mostra diferents fases quàntiques –anomenades fases 0, pi i pi (prima). La possible transició d'una fase a l'altra (de 0 a pi i viceversa) de forma controlada podria suposar la creació de qubits (o bits quàntics) amb les seves consegüents aplicacions en l'àmbit de la computació quàntica.

Referència de l'article
Rok Zitko, Minchul Lee, Rosa López, Ramón Aguado, and Mahn-Soo Choi (2010). «Josephson Current in Strongly Correlated Double Quantum Dots», Physical Review Letters, 105, 117803.

Data de publicació: Fri Oct 22 13:38:00 CEST 2010