Investigadors de la UIB es reuneixen amb la presidenta Armengol per tractar assumptes relacionats amb la COVID-19

La presidenta del Govern, Francina Armengol, s’ha reunit aquest dimarts per videoconferència amb diferents experts del sector científic de les Illes Balears, entre els quals diversos investigadors de la Universitat de les Illes Balears.

L’objectiu d’aquesta reunió era tractar assumptes relacionats amb la pandèmia del virus de la COVID-19. Durant la reunió al Consolat de Mar, la presidenta ha estat acompanyada de la consellera de Salut i Consum, Patrícia Gómez, i de la directora general de Recerca en Salut, Formació i Acreditació, Asunción Sánchez.

Armengol ha compartit amb els experts la valoració sobre les actuacions i mesures que s’estan prenent a Balears per tal de contenir la pandèmia i fer front a la crisi sanitària. A partir d’això totes les intervencions han coincidit en la necessitat de no abaixar la guàrdia respecte de les mesures de confinament i aïllament decretades, com a la millor mesura per contenir l’expansió del virus.

La presidenta els ha traslladat la seva voluntat de mantenir aquesta trobada amb ells de manera periòdica. A la reunió per videoconferència d’avui hi han assistit:

• Enrique García Riaza, vicerector d’Investigació i Internacionalització de la UIB.
  • Maxi San Miguel, catedràtic de Física de la matèria condensada de la UIB i director de l’IFISC (CSIC-UIB).
  • Claudio Mirasso, catedràtic en Física i investigador de l’IFISC (CSIC-UIB).
  • Andreu Palou, catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la UIB.
  • Francesca Serra, catedràtica de Nutrició de la UIB.
  • Joan Perelló, professor titular d'universitat de Química Analítica de la UIB i conseller delegat de l’empresa biofarmacèutica Sanifit.
  • Roberto de la Rica, investigador de la UIB en bionanotecnologia.
  • Antonio Oliver, responsable del Laboratori de Microbiologia de Son Espases.
  • Marta González Freire, investigadora sobre patologies vasculars i metabòliques de l’Idisba.
  • Miquel Fiol, director científic de l’IDISBA.
  • Joan Llobera, investigador de medicina comunitària de l’IBSALUT.
  • Maties Torrent, epidemiòleg de l’Àrea de Salut de Menorca.
  • Sion Riera, cap de secció de Malalties Infeccioses de Son Espases.

Data de publicació: Wed Apr 01 09:22:00 CEST 2020