Els investigadors de la UIB impartiran 64 conferències en centres de secundària de totes les Illes dins la Setmana de la Ciència i la Tecnologia de les Illes Balears

El Demolab viatja a Eivissa, i la UOM visitarà els Serveis Cientificotècnics de la UIB

La Universitat de les Illes Balears, a través de l'Oficina de Suport a la Recerca, coorganitza amb la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació la VII Setmana de la Ciència i la Tecnologia, 2008.

En aquest marc la UIB ofereix conferències divulgatives de la ciència que es fa a la Universitat, perquè l'alumnat de secundària entengui la importància del fet científic i de la seva repercussió social. Així, els investigadors de la UIB impartiran 64 conferències en 51 centres educatius de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera del 3 al 16 de novembre de 2008. Els investigadors ens parlaran de temes com: la física a les notícies del temps, Internet, per què tenim dos ulls (o com podem veure imatges 3D en un ordinador), per què la mar està pujant de nivell, investigar el càncer, què fan els bancs amb els doblers?, menjar bé per viure millor, la ciència del canvi climàtic, entre d'altres.

D'altra banda, el Demolab viatjarà a la Seu de la UIB d'Eivissa i Formentera del 10 al 14 de novembre perquè l'alumnat de centres d'aquestes illes entengui els efectes dels medis transparents sobre la lluna, a partir d'un taller de física, i què és la sang?, a partir d'un taller de biologia.

Així mateix, els dies 5 i 7 de novembre els estudiants de la Universitat Oberta per a Majors visitaran els Serveis Cientificotècnics de la UIB, de les 9.30 a les 12.30 hores.

En darrer terme, el dia 14 de novembre, a les 12.45 hores, a l'aula multiusos de l'edifici cientificotècnic de la UIB, el doctor Maximino San Miguel, director de l'IFISC (CSIC-UIB), impartirà la conferència La complexitat i la interdisciplinarietat: què és i per a què serveix?

Data de publicació: Tue Nov 04 14:12:00 CET 2008