Els investigadors de la UIB analitzen la influència de la crisi econòmica sobre els trastorns mentals depressius i ansiosos a l'atenció primària

Una recerca realitzada per un equip d'investigadors de la Universitat de les Illes Balers estudia la influència que té la situació econòmica de crisi sobre la salut mental de la població a Espanya. L'estudi, que s'ha publicat recentment a la prestigiosa revista científica internacional European Journal of Public Health, assenyala que la freqüència dels desordres mentals i de l'abús d'alcohol s'ha incrementat de l'any 2006 al 2010 en paral·lel al creixement de les dificultats relacionades amb la crisi econòmica.

Els investigadors responsables de l'estudi són els doctors Margalida Gili Planas i Miquel Roca Bennàsar, del grup de recerca en Transtorns mentals d'alta prevalença en Atenció Primària, adscrit a l'Institut Universitari d'Investigació en Ciències de la Salut (IUNICS), organisme de recerca mixt de la UIB i la CAIB, juntament amb els doctors Sanjay Basu, de la Universitat de Califòrnia a Sant Francisco; el doctor Martin McKee, de la London School of Hygiene and Tropical Medicine; i el doctor David Stuckler, de la Universitat de Cambridge.

• Informatiu Balear 14/05/2012

Informatiu Balear ->> notícia minut <00.11.55>