Escoltar

Borsa d'activitats

En aquesta borsa podreu consultar les activitats vigents de formació que han estat aprovades per la Comissió Acadèmica i que permeten obtenir el reconeixement de crèdits ECTS optatius.

Títol
Coral Universitat de les Illes Balears i filials
Típus de l'activitat
Activitats vigents
A càrrec de
Servei d'Activitats Culturals (SAC)  
Detall:
Criteris d'avaluació:
Participació activa.
Assignació de crèdits:
- Coral UIB: 160 hores / 6 crèdits ECTS.
- Orfeó UIB: 120 hores/ 4 crèdits ECTS.
- Cor de Mestres: 80 hores/ 3 crèdits ECTS.
- Cor de Majors: 80 hores/ 3 crèdits ECTS.
- Cor de dones: 80 hores/ 3 crèdits ECTS.
- Coral Juvenil: 80 hores/ 3 crèdits ECTS.

Dates i horariCoral UIB: assaigs dimarts i dijous de 20.30 a 22.30 hores, més concerts i assaigs extraordinaris.
Orfeó UIB: assaigs dimarts i dijous de 19 a 20.30 hores, més concerts i assaigs extraordinaris.
Cor de Mestres Cantaires de la UIB: assaigs dilluns de 18 a 20 hores, més concerts i assaigs extraordinaris.
Cor de Majors de la UIB: assaigs divendres de 10.30 a 12.30 hores, més concerts i assaigs extraordinaris.
Cor de Dones de la UIB: assaigs divendres de 19.30 a 21.30 hores, més concerts i assaigs extraordinaris.
Coral Juvenil de JM Palma: assaigs divendres de 15.30 a 17.30 hores, més concerts i assaigs extraordinaris.

Data aprovació Comissió Acadèmica18/09/2019  

Títol
OUIB, Orquestra Universitat de les Illes Balears
Típus de l'activitat
Activitats vigents
A càrrec de
Servei d'Activitats Culturals (SAC)  
Detall:
Criteris d'avaluació:
Participació activa.

LlocEdifici Sa Riera, Aula 0.

Dates i horariEls dimecres de 19.30 a 21.30 hores. Dies 11, 18 i 25 de setembre; 2, 9, 16, 23 i 30 d'octubre; 6, 13, 20 i 27 de novembre de 2019; 15 i 22 de gener de 2020; 5, 12, 19 i 26 de febrer; 4, 11, 18 i 25 de març; 1, 22 i 29 d'abril; 6, 13 i 20 de maig de 2020.

Data aprovació Comissió Acadèmica18/09/2019
Nombre de crèdits ECTS3
Nombre d'hores80  

Títol
Seminari d'actualització en polítiques d'igualtat
Típus de l'activitat
Activitats vigents
A càrrec de
Servei d'Activitats Culturals (SAC)  
Detall:
Criteris d'avaluació: Per obtenir els crèdits ECTS i de formació del professorat serà necessari fer i superar satisfactòriament un treball. El treball se centrarà en les conferències i els tallers realitzats, entre els quals s'han de seleccionar dues sessions, i respondre els punts següents:
- Títol de la conferència/del taller i la persona o les persones responsables.
- Resum/síntesi sobre la intervenció.
- Quins aspectes t'han cridat més l'atenció?.
- Quines conclusions/reflexions t'ha generat sentir la conferència/el taller?.
Cal tenir en compte:
- L'informe es desenvoluparà individualment.
- El lliurament s'ha de fer a l'adreça electrònica: <victoria.ferrer@uib.es>.
- Extensió màxima: 4 pàgines.
- La data límit de lliurament és el dia 25 d'octubre de 2019.

Dates i horari10, 11, 17 i 18 d'octubre de 2019.
De 9.30 a 14 hores i de 16 a 20 hores.
Altres dadesActivitat exclosa pels alumnes dels graus de Química, Biologia, Bioquímica i Física.
Data aprovació Comissió Acadèmica18/09/2019
Nombre de crèdits ECTS1
Nombre d'hores25  

Títol
Curs Prevenció d'addiccions
Típus de l'activitat
Activitats vigents
A càrrec de
Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable  
Detall:
Criteris d'avaluació: Participació activa.
LlocDel 2 d'octubre de 2019 a 1 de juny de 2020.
Mòduls teòrics: Torns horabaixa: 12 febrer, 4 de març, 25 de març, 15 d'abril, 5 de maig de 2020. Torns de matí: 2 d'octubre, 23 d'octubre, 13 de novembre, 4 de desembre, de 2019 i 15 de gener de 2020.
Part pràctica: depenent de la formulació de les campanyes dissenyades, dates entre el 10 d'octubre de 2019 i 1 de juny de 2020.
Horari de la formació teòrica 2 torns: Matí: de 9.30 a 13.30. Horabaixa: 16 a 20
Data aprovació Comissió Acadèmica18/09/2019
Nombre de crèdits ECTS1/2/3
Nombre d'hores25/50/75  

Títol
Taller de Cinema LGTBIQ+ a la UIB: Aules Sense Armaris 2019-20
Típus de l'activitat
Activitats vigents
A càrrec de
Servei d'Activitats Culturals (SAC)  
Detall:
Criteris d'Avaluació:
El coordinador del taller distribuirà entre el públic un full amb algunes preguntes senzilles de resposta oberta relacionades amb la pel.lícula (personatges, temàtiques, escenes significatives.) que llegiran i explicaran abans de la projecció, i que les persones que participen en el taller hauran de respondre -individualment o en petits grups- després de la projecció en una reflexió sobre la seva lectura estètica i crítica de la pel.lícula.
Cada grup presentarà els seus comentaris breument a la resta de participants del taller, guiats pel coordinador, per fomentar l'aprenentatge col.laboratiu i convertir el visionat de la pel.lícula en una experiència comuna que inclogui diferents perspectives, opinions i temes que generaran debats i que enriquiran la comprensió del film en particular i els estudis de gènere i LGTBIQ+ d'una manera més global i alhora entretinguda.

LlocCentre de Cultura Sa Nostra, carrer de la Concepció, 12, Palma.
Dates i horariDates: 12 de setembre 2019 a 4 de juny de 2020. Un dijous de cada mes de les 19 a les 22 hores.

Altres dadesActivitat exclosa pels alumnes dels graus de Química, Biologia, Bioquímica i Física.
Data aprovació Comissió Acadèmica18/09/2019
Nombre de crèdits ECTS1
Nombre d'hores30  

Títol
Descobrim l'economia social i les finances ètiques a través de l'educació financera i emprenedora
Típus de l'activitat
Activitats vigents
A càrrec de
Servei d'Activitats Culturals (SAC)  
Detall:
Criteris d'avaluació:
L'alumnat ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials del curs per obtenir el certificat d'aprovació.
El curs preveu dos itineraris d'aprofitament, que són els indicats a l'apartat d'Activitats de transferència i aplicabilitat, i que són:
Modalitat 1. Els i les alumnes hauran de lliurar, en acabar el curs, un breu treball de redacció relacionat amb els continguts del curs, que podrà ser inclòs al monogràfic sobre l'economia social i solidària i les finances ètiques a les Illes Balears, que editaran i publicaran les fundacions Darder-Mascaró amb el suport de Caixa Colonya.
Modalitat 2. Els docents de centres públics i privats d'educació secundària i postobligatòria hauran de traslladar de manera pràctica els continguts apresos a la formació. Hauran de preparar una unitat didàctica sobre economia social i finances ètiques, que ha d'incloure els continguts d'economia, educació financera i/o formació i orientació laboral de l'educació secundària i postobligatòria a l'aula ordinària. Aquesta proposta serà revisada i avaluada per la coordinació del curs. La unitat didàctica que en resulti serà d'accés obert, i d'abast autonòmic (a través de recursos com el Web Educatiu de la CAIB) i estatal (a través del programa FUNCAS Educa d'educació financera), i els docents que hi hagin col.laborat hi figuraran com a coautors.

Activitat exclosa pels alumnes dels graus de Química, Biologia, Bioquímica, Física, Geografia, Treball Social, Filosofia, Estudis Anglesos, Llengua i Literatura Espanyoles, Llengua i Literatura Catalanes, Història i Història de l'Art.

Dates i horariSessió inaugural: Carlos Askunze, president de la REAS (Red de Redes de Economía Alternativa y Solidaria), el dimecres 25 de setembre de 2019, a les 19 hores, a Ca n'Oleo. La resta de dies el curs s'impartirà els dilluns, del 7 al 28 d'octubre de 2019, de 17 a 20 hores, a l'edifici Sa Riera.

Nombre de crèdits ECTS1
Nombre d'hores25

Data de la Comissió Acadèmica: 18/09/2019  

Títol
Club de Lectura de la UIB
Típus de l'activitat
Activitats vigents
A càrrec de
Servei d'Activitats Culturals (SAC)  
Detall:
Criteris d'avaluació:
Després d'haver assistit a totes les sessions i haver participat activament en els debats analitzant les novel.les propostes, l'últim dia s'haurà de realitzar una ressenya (màxim 3 pàgines, Times New Roman, 12) en la que es dugui a terme una reflexió crítica sobre algun dels llibres que hem llegit durant el Club de Lectura.

Activitat exclosa pels estudiants dels graus de Química, Biologia, Bioquímica i Física.

Dates i horari22 d'octubre de 2019: La invención de Morel (1940) d'Adolfo Bioy Casares. Aula 3.
12 de novembre de 2019: 14 (2012) de Jean Echenoz. Aula 3.
17 de desembre de 2019: El cuento de la criada (1985) de Margaret Atwood. Aula 3.
14 de gener de 2020: I la mort tindrà el seu domini (2019) de Rosa Calafat, autora convidada. Aula 3.
11 de febrer de 2020: La ciutat dels joves (1971) d'Aurora Bertrana. Aula 3.
10 de març de 2020: Bienvenidos a Welcome (2008) de Laura Fernández. Aula 3.
14 d'abril de 2020: La danza del sol (2018) d'Isabel Alba, autora convidada.
Maig de 2020: Crónicas marcianas (1950) de Ray Bradbury.

Horari: De les 19 a les 21 hores.

Data aprovació Comissió Acadèmica18/09/2019
Nombre de crèdits ECTS1
Nombre d'hores25  

Títol
Assertivitat, Relaxació i Solució de Conflictes
Típus de l'activitat
Activitats vigents
A càrrec de
Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE)  
Detall:
Exposició teòrica
Modalitat: Classes teòriques.
Descripció: Exposició exhaustiva dels continguts teòrics del curs corresponents als temes especificats al programa, i dels propòsits i les pautes de funcionament de les pràctiques relacionades amb aquests.
Competències:
-Comprensió i integració de les emocions bàsiques.
-Aprenentatge i pràctica dels exercicis de relaxació.
-Comprensió i desenvolupament d'actituds coherents i assertives.
-Aprenentatge i pràctica de les dinàmiques per la solució de conflictes.
Criteris d'avaluació:
Comprovació de l'assistència a les classes (mínim 85%).
Comprovació de l'assimilació dels continguts teòrics mitjançant el mètode de diàleg crític-reflexiu, en rondes de petits grups i compartir general al final de cada sessió.
Percentatge de la qualificació final: 30%.
Participació:
Modalitat:
Taller per a la realització de les pràctiques.
Descripció: Realització de les dinàmiques i exercicis proposats a cadascuna de les sessions, en relació amb els objectius i els continguts teòrics del tema de cada sessió.
Criteris d'avaluació:
Comprovació i revisió dels resultats, i diàleg reflexiu sobre l'experiència i aprofitament de les pràctiques realitzades. Percentatge de la qualificació final: 30%. Examen: No.
Treball autònom:
Modalitat: Presencial, combinada amb les hores d'orientació i seguiment.
Tècnica: Treball escrit, o exposició oral. Descripció: Elaboració d'un treball on es mostra la comprensió dels continguts teòrics essencials de les sessions dels curs; i l'aprofitament i aplicació personal i/o professional dels exercicis pràctics.
Criteris d'avaluació: Comprovació del nivell d'assimilació dels continguts; d'adquisició de les competències establertes; i de l'aprofitament de les dinàmiques realitzades als tallers pràctics de cada sessió. Percentatge de la qualificació final: 40%

Dates i horariDel 17 d'octubre al 19 de desembre de 2019. Dijous de 18 a 21 hores.
Data aprovació Comissió Acadèmica12/07/2019
Nombre de crèdits ECTS1
Nombre d'hores30  

Títol
Autoconeixement, emocions i diàleg al segle XXI (nivell II)
Típus de l'activitat
Activitats vigents
A càrrec de
Servei d'Activitats Culturals (SAC)  
Detall:
Exposició teòrica. Modalitat: Classes teòriques. Descripció: Exposició exhaustiva dels continguts teòrics del curs corresponents als temes especificats al programa, i dels propòsits i les pautes de funcionament de les pràctiques relacionades amb aquests.
Competències:Comprensió i pràctica de les següents capacitats:
-Capacitat de comprensió dels elements constitutius i la pràctica de la comunicació assertiva; i de les tècniques de relaxació.
-Comprensió del funcionament i el sentit de les emocions en l'experiència humana; i la seva gestió adequada.
-Coneixement i aplicació de models filosòfics per a la reflexió, l'assertivitat, i l'elaboració de consens.
Criteris d'avaluació: Comprovació de l'assistència a les classes (mínim 85%). Comprovació de l'assimilació dels continguts teòrics mitjançant el mètode de diàleg crític-reflexiu, en rondes de petits grups i compartir general al final de cada sessió.
Percentatge de la qualificació final: 30%
Participació: Modalitat: Taller per a la realització de les pràctiques. Descripció: Realització de les dinàmiques i exercicis proposats a cadascuna de les sessions, en relació amb els objectius i els continguts teòrics del tema de cada sessió.
Criteris d'avaluació: Comprovació i revisió dels resultats, i diàleg reflexiu sobre l'experiència i aprofitament de les pràctiques realitzades.
Percentatge de la qualificació final: 30%
Examen: No.
Treball autònom: Modalitat: Presencial, combinada amb les hores d'orientació i seguiment. Tècnica: Treball escrit; o exposició oral. Descripció: Elaboració d'un treball on es mostra la comprensió dels continguts teòrics essencials de les sessions del curs; i l'aprofitament i aplicació personal i/o professional dels exercicis pràctics.
Criteris d'avaluació: Comprovació del nivell d'assimilació dels continguts; d'adquisició de les competències establertes; i de l'aprofitament de les dinàmiques realitzades als tallers pràctics de cada sessió.
Percentatge de la qualificació final: 40%

Dates i horariDel 14 d'octubre al 16 de desembre de 2019. Dilluns de 19 a 21 hores.
Data aprovació Comissió Acadèmica17/06/2019
Nombre de crèdits ECTS1
Nombre d'hores25