El projecte de recerca dels professors Lucía Buil, Eva Aguilar i Daniel Adrover sobre les dificultats en l’adquisició del llenguatge ha estat guardonat amb el premi Doctor Jordi Perelló
Els professors del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació Lucía Buil Legaz, Eva Aguilar Mediavilla i Daniel Adrover-Roig han estat guardonats pel Col·legi de Logopedes de Catalunya amb el premi Doctor Jordi Perelló de recerca en logopèdia pel treball Estudi del desenvolupament en les dificultats en l'adquisició del llenguatge i la seva influència en l'aprenentatge de la lecto-escriptura.
El guardó, que es va lliurar el passat 12 de març a Barcelona, té l’objectiu de promoure la recerca bàsica i aplicada en el camp de la logopèdia a l’Estat espanyol, i la voluntat de retre homenatge al doctor Jordi Perelló, que fou el gran impulsor de la logopèdia tant en l’aspecte científic com professional.
Estudi premiat
La recerca dels professors de la UIB, que són investigadors del Grup d’Investigació en Desenvolupament, Educació i Llenguatge (I+DEL), se centra en l’estudi evolutiu de les dificultats específiques de l’adquisició del llenguatge (trastorn específic del llenguatge) en una població bilingüe català-castellà.
Els objectius del treball són, d’una banda, descriure les característiques lingüístiques, tant orals com de lectoescriptura, en els nins amb dificultats en l’adquisició del llenguatge i veure’n l’evolució. D’altra banda, el treball investiga les possibles causes d’aquestes dificultats tenint en compte un model evolutiu i cognitiu. L’estudi segueix nins amb i sense trastorn específic de llenguatge durant set anys amb quatre punts de mesura a les edats de sis, set, vuit i dotze anys. Els resultats preliminars han mostrat dificultats en les variables de processament cognitiu i de lectura al llarg del desenvolupament dels nins, així com un manteniment de les dificultats del llenguatge.
Documents relacionats
Data de l'esdeveniment: 26/03/2014
Data de publicació: 25/03/2014