Exposició sobre els projectes d’intervenció escolar del Grup de Recerca en Art i Educació i del Laboratori Mus&Art
El Grup de Recerca en Art i Educació (GRAiE) i el Laboratori de Música i Art (Mus&Art) han elaborat una exposició per mostrar els tres projectes d’innovació docent que han dut a terme als graus d’Educació Infantil i de Primària que combinen art, música i educació. L’exposició es troba ubicada a l’edifici Guillem Cifre de Colonya, davant la biblioteca, i es podrà visitar fins al 22 de gener.
«Re-habitar el barri»
Re-habitar el barri a través de l’art és un projecte pedagògic de producció artística interdisciplinari i que aposta per l’experiència per a la formació inicial del docent. Els alumnes dels graus d’Educació Infantil i de Primària treballen en contacte amb alumnes i associacions del barri palmesà de la Soledat - Nou Llevant. A partir d’una concepció del barri com a nucli central, emergeixen eixos vinculats a cada un dels seus vessants.
«CreAcció»
«CreAcció Disseny, desenvolupament i avaluació d'una proposta creativa interuniversitària i interdisciplinària per part dels futurs mestres» sorgeix amb la intenció de donar veu a l'alumnat en el disseny del seu propi aprenentatge. A més, vol afavorir l'adquisició de competències en matèria de desenvolupament de projectes interdisciplinaris per a l'educació primària. La proposta s’ha dut a terme amb estudiants del grau d’Educació Primària de quatre universitats espanyoles: Universitat del País Basc, Universitat de Cantàbria, Universitat Jaume I de Castelló i Universitat de les Illes Balears.
D’aquesta proposta ha sorgit un projecte aplicat a les quatre universitats implicades que consisteix a fer creacions de videoart. A Palma, s’ha desenvolupat una extensió del projecte al centre educatiu CEIP Marian Aguiló, en el qual han participat els alumnes de sisè de primària.
«L’atzar poètic. Mirades i escoltes a Joan Miró»
És un projecte d’educació artística interdisciplinari entre literatura, música i art plàstic que s’acosta al pintor Joan Miró a través de poetes i artistes recents, que en mans dels alumnes dels futurs mestres generen un nou material poètic i sonor. El material d’origen per a la interpretació i el descobriment del pintor Joan Miró es configura a partir de músics i poetes que es varen relacionar amb ell o que varen ser influenciats per ell, com per exemple John Cage o Joan Brossa.
A partir d’aquestes obres els futurs mestres del grau d’Educació Infantil i de Primària generen altres materials poètics i sonors. El projecte compta amb la participació del doctor Antoni Pizà, professor de la Universitat City de Nova York.
Data de publicació: 22/12/2017