La tesi doctoral de Pere Alzina analitza les experiències educatives republicanes i obreristes a Menorca entre 1890 i 1936

La tesi doctoral de Pere Alzina Seguí, titulada Teoria i pràctica educativa obrerista a Menorca: Joan Mir i Mir i les escoles laiques i defensada a la Universitat de les Illes Balears, reconstrueix la història de les cinc experiències educatives republicanes i obreristes documentades a Menorca entre 1890 i 1939 i estudia les aportacions teòriques del periodista Joan Mir i Mir, figura destacada del progressisme menorquí, per fer possible una educació universal, laica i democràtica.

L’illa de Menorca, entre el 1890 i el 1939, va veure néixer un conjunt d’experiències educatives de caire republicà i obrerista en el marc d’una societat de reduïdes dimensions però extraordinàriament rica i diversa en moviment associatius, culturals, polítics i educatius. Els republicans eren majoria a les terres de llevant de l’illa i entorn d'ells es va anar desenvolupant una àmplia xarxa de societats que tenien com a preocupació comuna l’educació de les classes més desfavorides. Va ser sobre aquesta xarxa associativa on varen sorgir les experiències d’escoles laiques i obreristes a l’illa de Menorca: l'escola racionalista de Ciutadella i les escoles laiques de Maó, Alaior, Sant Lluís i es Castell.

Documents relacionats

Data de publicació: 08/10/2010