La UIB estudiarà l'impacte econòmic i social de la 37a Copa del Rei MAPFRE

Signatura d'un contracte d'assessorament científic entre el Reial Club Nàutic de Palma i la Universitat, perquè un equip d’investigadores del grup de recerca en Turisme, Xarxes i Màrqueting facin un estudi per aprofundir en el coneixement de la regata internacional i les repercussions econòmiques que genera  

Dia: dijous, 25 de juliol de 2018
Hora: 11.30 hores
Lloc: Reial Club Nàutic de Palma, moll de Sant Pere, 1, Palma

Un equip d'investigadores del grup de recerca en Turisme, Xarxes i Màrqueting de la Universitat de les Illes Balears faran un estudi sobre l'impacte econòmic i social que genera la 37a Copa del Rei MAPFRE de vela, encarregat pel Reial Club Nàutic de Palma (RCNP).

El contracte d'assessorament científic que permetrà dur a terme aquest estudi l'han signat el Rector de la UIB, doctor Llorenç Huguet; el gerent del RCNP, senyor Jaume Carbonell; i la doctora Maria Antònia Garcia, professora titular del Departament d'Economia de l'Empresa de la UIB i coordinadora de l'estudi. També hi ha assistit el director de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears, doctor Luis Vegas.  

L'equip investigador l'integren la doctora Maria Antònia Garcia Sastre i la doctora Margalida Alemany Hormaeche. L'estudi persegueix aprofundir en el coneixement de la Copa del Rei de vela i les seves implicacions per a la ciutat de Palma, per poder dissenyar posterioment una estratègia d'actuació per part dels organitzadors amb coneixement de causa, i guiar-los en la presa de decisions de forma eficient.

L'estudi inclourà una estimació de l'impacte econòmic d'aquest esdeveniment esportiu d'àmbit internacional, que tindrà lloc del 28 de juliol al 4 d'agost a la badia de Palma. També permetrà conèixer el perfil social i demogràfic dels participants (sailors, team leaders, armadors, patrocinadors i mitjans de comunicació), així com analitzar el comportament dels diferents col·lectius de consumidors, centrant-se en aspectes com ara la motivació, la satisfacció, la fidelitat i la despesa mitjana, entre altres impactes. També es farà una anàlisi de la satisfacció dels espais i serveis utilitzats.

Gràcies a la feina de les investigadores de la UIB, el Reial Club Nàutic de Palma podrà disposar els propers mesos de les dades necessàries que permetran seguir millorant en l'organització d'aquesta prova.

Data de l'esdeveniment: 26/07/2018

Data de publicació: 25/07/2018