L'avaluació complementària i extraordinària serà entre el 8 de juny i el 24 de juliol.
S'amplia el termini d'anul·lació de matrícula fins que duri l’estat d'alarma i es podran desenvolupar les pràctiques externes fins a final de l'any 2020
La Universitat de les Illes Balears ha adoptat més mesures per adaptar la docència a la situació derivada de la crisi sanitària motivada per la pandèmia de la COVID-19 i garantir la qualitat acadèmica dels ensenyaments que rebran els estudiants a la part final del curs 2019-20.
Per una part, la UIB ha acordat d’adaptar el període i les condicions de l’avaluació complementària i extraordinària a la situació actual i a les dates de la PBAU. Aquest període serà, com a màxim, entre el 8 de juny i el 24 de juliol, a excepció dels dies 7, 8 i 9 de juliol, en què només es farà la PBAU.
D’acord amb la instrucció del Vicerectorat de Docència del dia 7 d’abril de 2020, sobre l'ampliació i el desenvolupament del protocol d'actuació per a l'adaptació de la docència presencial a la no presencial, la Universitat vetllarà perquè el màxim d’assignatures es puguin avaluar pel sistema d’avaluació continua o amb exàmens no presencials, i deixa només per a casos de necessitat la possibilitat de fer exàmens presencials. Aquests darrers quedaran condicionats a la situació sanitària i només es duran a terme si es poden garantir les mesures de protecció i distanciament social.
Per altra part, el Vicerectorat de Docència ha dictat una instrucció que inclou algunes indicacions addicionals per a les pràctiques externes curriculars i no curriculars, i que estableix mesures extraordinàries per a l’anul·lació de matrícula i per a la matrícula del curs que ve d’aquelles assignatures iniciades el curs 2019-20.
Pràctiques externes curriculars i no curriculars
Juntament amb les accions indicades a la instrucció del Vicerectorat de Docència del dia 7 d’abril de 2020, els centres podran, si escau, prorrogar o realitzar les pràctiques externes fins a final d’any, sempre que ho permetin les mesures sanitàries i la coordinació de les places de pràctiques previstes per a aquest curs per evitar solapaments. Aquestes pràctiques s’entendran com a realitzades durant l’any acadèmic 2019-20, de manera que no serà necessari que l’alumne se’n torni a matricular o, si per exigències administratives ho fos, no haurà de tornar a abonar-les.
Mesures addicionals per al curs 2019-20
Entre les causes per sol·licitar una anul·lació de matrícula d’assignatures del segon semestre s’inclou qualsevol modificació de les condicions familiars, econòmiques o falta de recursos tècnics motivats per l’adaptació de la docència presencial a la no presencial o per la pandèmia de la COVID-19.
A més, la Universitat mantindrà el termini de sol·licitud d’anul·lació de matrícula obert més enllà del 30 d’abril i mentre duri l’estat d’alarma. De la mateixa manera, suspèn temporalment del pagament de taxes de matrícula pendents durant el temps que duri l’estat d’alarma.
Mesures transitòries i excepcionals per al curs 2020-21
La Universitat ha acordat també una sèrie de mesures addicionals transitòries i excepcionals per a l’any acadèmic 2020-21 relacionades amb la normativa de permanència, com són la no aplicació del nombre mínim de crèdits que s’han de superar durant el primer i el segon any per continuar els estudis universitaris de grau i de màster, la no aplicació dels prerequisits de matrícula, i mantenir les condicions actuals per a la concessió d’una tutela acadèmica. A més, també adaptarà el calendari d’admissió als màsters propis per possibilitar que els estudiants estiguin en condicions d’optar-hi.
Data de publicació: 23/04/2020