Investigadors de la UIB donen suport i formació als voluntaris del Campionat Mundial d'Atletisme per promoure l'esport com a eina de transformació social

Han participat en la dissetena edició a través del programa EYVOL-ERASMUS+

La Universitat de les Illes Balears ha participat en el Campionat Mundial d’Atletisme, organitzat a Doha (Qatar) del 27 de setembre al 6 d’octubre a través del projecte EYVOL (Empowering Youth Volunteers through Sport),una associació de cooperació transnacional emmarcada en el programa ERASMUS+ de la UE per donar suport a l'educació, la formació, la joventut i l'esport a Europa.

Els professors Alexandre Garcia i Francisco Javier Ponseti, del grup d'investigació en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport de la UIB, participen com a investigadors amb la coalició internacional EYVOL, que pretén potenciar el voluntariat juvenil a través de l'esport a la regió mediterrània.

Les organitzacions que conformen l’EYVOL i el Comitè Olímpic de Qatar han triat deu voluntaris, que han pogut col·laborar amb la IAAF (Associació Internacional de Federacions d’Atletisme) a Doha i viure una experiència internacional dedicada a l’esport i a l’activitat del voluntariat professional. El psicòleg Federico Leguizamo, part de l’equip del Vicerectorat d’Innovació i Relacions Institucionals, és un dels dos representants de la Universitat de les Illes Balears en aquest programa i ha participat a Doha donant suport a l’equip de voluntaris que participen en el Campionat Mundial d’Atletisme.

Com a soci d’EYVOL, la UIB és part activa del desenvolupament del voluntariat juvenilen l’àmbit europeu i manté el seu compromís amb la promoció de la inclusió social a través de l’esport. En aquest projecte també hi participen altres entitats actives en el camp de la joventut, l'educació i l'esport de set països (Grècia, Regne Unit, França, Portugal, Eslovènia, Turquia i Espanya). El principal objectiu d’aquest projecte és proporcionar, entre els joves multiplicadors (líders juvenils i activistes de la societat civil) i els joves voluntaris d’esports, eines de formació concretes que s’utilitzin en activitats de potenciació juvenil basades en la inclusió social a través de l’esport.

Data de publicació: Wed Oct 09 12:53:00 CEST 2019