Els investigadors de la UIB analitzen les repercussions de l'hormona del creixement i la melatonina en l'envelliment cerebral

CanalUIB

Un grup d'investigadors del Grup de Recerca en Fisiologia de la Universitat de les Illes Balears (UIB) ha analitzat les repercussions que poden tenir en la conducta l'hormona del creixement i la melatonina en el marc del procés d'envelliment cerebral. L'equip de la Universitat, dirigit pel doctor Rubén Rial, ha col·laborat amb la Universitat Complutense de Madrid en l'experimentació amb animals a partir del subministrament d'hormona de creixement i melatonina a rates d'edat avançada. Els resultats de l'experimentació han permès comprovar l'eficàcia d'aquestes dues substàncies en la prevenció de l'envelliment cerebral i deixen les portes obertes a futures investigacions per aplicar aquests tractaments també en humans.

L'envelliment cerebral forma part de la nostra càrrega genètica. És un procés biològic natural que es caracteritza per un conjunt de modificacions morfològiques i fisiològiques que es produeixen amb el pas del temps en els éssers vius. Aquests canvis duen associats diferents processos, com ara la pèrdua progressiva de les capacitats auditiva i visual, la disminució de l'habilitat motora, l'augment del temps de reacció, les alteracions del son, la disminució de l'energia, el deteriorament del rendiment i la disminució de la capacitat respiratòria i vascular, entre d'altres. Són dèficits que repercuteixen en el deteriorament de la persona i que acaben conformant un cercle viciós -com més deteriorament més dèficits i com més dèficits més deteriorament- i que sovint estan associats a una reducció de la qualitat de vida. La recerca de la UIB planteja la prevenció de l'envelliment cerebral per millorar el benestar en els darrers anys de vida.

Data de publicació: Fri Jul 09 09:57:00 CEST 2010