La iniciativa acadèmica ha estat abordada a Badajoz en el marc de la reunió conjunta de la sectorial d'E-Learning TIC i de Convergència Europea del G-9
Els responsables de les diferents universitats espanyoles que conformen el Grup 9 d'Universitats (G-9) s'han reunit al campus de Badajoz de la Universitat d'Extremadura per fer balanç de l'actual procés d'adaptació de les titulacions de grau i estudiar els procediments per posar en marxa els seus títols propis compartits.
Durant la trobada, que s'ha perllongat durant dos dies, s'han abordat, a més, altres qüestions relacionades amb el procés de convergència europea com el disseny del mapa d'enginyeries i de programes de doctorat, o la implantació de màsters universitaris.
En la segona jornada, el debat s'ha centrat en la futura reordenació de l'oferta del Campus Virtual Compartit G-9 (CVC-G9). En aquest sentit, entre les novetats proposades, destaca la possible reconversió de l'oferta del CVC en títols propis.
Així ho ha donat a conèixer el president de la Comissió Sectorial d'E-Learning TIC del G-9 i rector de la Universitat Pública de Navarra, Julio Lafuente López, qui ha anunciat la intenció del Grup d'aprofitar les possibilitats que brinda aquesta plataforma educativa en línia per oferir a través de la Xarxa una oferta acadèmica que inclogui un catàleg de títols propis conjunts que permetin continuar amb aquesta col·laboració interuniversitària.
En relació amb aquesta possible transformació, Lafuente ha explicat que el propòsit del Grup, compost per nou universitats públiques úniques en les seves respectives comunitats autònomes, és seguir evolucionant en aquest camí. “Hem de seguir utilitzant aquest suport en línia al qual s'ha donat un enfocament adequat des de l'inici i utilitzar-lo en aquest període de canvi conegut per tots i tan important per a les nostres universitats: l'espai europeu d'educació superior”.
Per la seva banda, el director del Campus Virtual Compartit del G-9, Joaquín Sevilla Moróder, ha matisat que aquesta convocatòria quedarà oberta al professorat. Són els docents els que haurien presentar ara les seves propostes per dur a terme aquesta iniciativa formativa gràcies a la qual els estudiants podran obtenir certificats avalats per les nou universitats.
Formació en xarxa
El Campus Virtual Compartit va iniciar el present curs acadèmic el passat 16 de febrer amb el major nombre d'alumnes de la seva història. Un total de 4.123 estudiants s'han inscrit en aquesta iniciativa gràcies a la qual és possible cursar 87 assignatures. En la major part, en quatre itineraris: Medi Ambient i Desenvolupament Sostenible; E-Empresa; TIC en l'Ensenyament i Educació; Salut i Desenvolupament Social.
A la reunió d'aquest divendres també hi ha acudit el president de la Comissió Sectorial de Convergència Europea del G-9 i rector de la Universitat d'Extremadura, Juan Francisco Duc Carrillo.
Documents relacionats
Data de publicació: 03/03/2009