Congrés Internacional de Turisme Cultural

El projecte d'investigació Turisme cultural a les Illes Balears: anàlisi, diagnòstic i perspectives de futur organitza aquesta reunió científica els dies 19, 20 i 21 de febrer al campus de la UIB 

Inauguració
Dia: dijous, 19 de febrer de 2015
Hora: 9.30 hores
Lloc: auditori de l’edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus universitari, Palma  

Els dies 19, 20 i 21 de febrer de 2015 tindrà lloc el Congrés Internacional de Turisme Cultural: Anàlisi, diagnòstic i perspectives de futur a la Universitat de les Illes Balears La convocatòria parteix del projecte d’investigació de Turisme cultural: anàlisi, diagnòstic i perspectives de futur, de la Càtedra d’Estudis Turístics Meliá Hotels International-UIB.

El congrés serà inaugurat pel doctor Sebastià Serra Busquets, professor del Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts i responsable del projecte de recerca Turisme cultural a les Illes Balears: anàlisi, diagnòstic i perspectives de futur; el doctor Bartomeu Deyà Tortella, degà de la Facultat de Turisme; el senyor José Luis Mateo Hernández, director de l'Escola d'Hoteleria de les Illes Balears; el senyor Tomás Frasquet, responsable de CSR & Sustainability de Meliá Hotels International; i la doctora Maria Antònia Fornés, vicerectora de Cultura, Projecció Social i Seus Universitàries de la UIB.

El turisme cultural, entès en el sentit més ampli, forma part des de fa temps de l’oferta de producte i serveis que les Illes Balears ofereixen als seus visitants. Així i tot, encara ofereix múltiples possibilitats de seguir aprofundint en la comercialització de diverses formes de turisme cultural. Un tipus de turisme s'interessa pel patrimoni historicoartístic i natural i el respecte d’aquesta activitat vers el medi ambient.

Amb l'objectiu d'analitzar i de diagnosticar els punts forts i els punts febles d’aquesta activitat, s’organitza un Congrés Internacional de Turisme Cultural. Aquesta activitat també pretén aportar perspectives de futur per saber en quins aspectes s’hauria d’incidir per incrementar la comercialització de productes de turisme cultural i, igualment, prenent exemple d’altres models d’explotació de turisme cultural en diversos mercats turístics del món, fent especial èmfasi al passat, el present i el futur d’aquesta activitat a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. 

Data de l'esdeveniment: 19/02/2015

Data de publicació: 09/02/2015