Comunicat del Consell de Direcció de la UIB

El Consell de Direcció de la UIB vol fer palesa la seva preocupació per les greus informacions aparegudes avui als mitjans de comunicació, ateses les quals manifesta:

1. Aquestes informacions són el producte d’una denúncia que, des de la UIB, es va fer arribar a la fiscalia l’abril de 2016.
  2. Els fets a què es refereixen aquestes informacions han ocupat diversos equips directius anteriors a l’actual. A causa dels rumors apareguts, la UIB ha investigat, sempre sense aconseguir —en cap cas— evidències, ni rebre —en cap moment— una denúncia formal o aconseguir cap declaració.
  3. El juliol de 2015, la cap del Servei d’Oncologia de l’Hospital Universitari Son Espases es va posar en contacte amb el Rector de la UIB. El Rector i dos vicerectors de la UIB varen mantenir el dia 9 de juliol una reunió amb la cap d’Oncologia i un altre facultatiu d’aquest servei. En la reunió es va informar de l’existència d’una persona disposada a declarar que li havien ofert, a canvi de diners, un fàrmac per al tractament d’un cert tipus de càncer. La persona referida es va retractar de tot això.
  4. L’abril de 2016, la presidenta del Consell Social de la UIB rebé una denúncia per escrit. Entenent que els fets a què feia referència podien ser constitutius de delicte, els comunicà a la fiscalia. La fiscalia obrí investigacions, que desemboquen en les informacions aparegudes avui.
  5. La UIB, conscient de la gravetat dels fets, es personarà davant les instàncies judicials.

Notícia relacionada

Data de publicació: Tue Apr 11 14:49:00 CEST 2017