Antonio Fernández Coca, nou delegat del Rector

El doctor Antonio Fernández Coca, fins ara director de la DIRCOM de la UIB, passa a ser delegat del Rector. Aquest canvi suposa un increment de les seves funcions. De les atribucions del nou delegat del Rector en parlam amb ell mateix...

1. De director de la DIRCOM a delegat del Rector, que inclou la direcció de l’estratègia de comunicació i promoció institucional. Què canviarà a partir d’ara?

Sempre he pensat que participar activament en la gestió de la Universitat suposa poder donar el millor de tu a la institució en la qual treballes i en què creus.

Aquesta creença suposa invertir, en ganes, il·lusió, esforç i hores de feina, més del que et pensaves en un principi per un projecte que realment val la pena i que, en el meu cas concret, cerca treballar des de la confiança dipositada pel Rector i des de la coordinació d'un equip de professionals de la nostra universitat que vol comunicar, internament i externament, allò que és la UIB, seguint de vegades vies que ni imaginaves, buscant fomentar un sentiment de pertinença al grup, una il·lusió per conèixer-nos millor com a Universitat, i també el desig de col·laborar junts en projectes transversals que coordinen altres vicerectorats, facultats, departaments, grups de recerca, professors, unitats, serveis, agents socials, etc.

En la nova responsabilitat que ara assumesc la meva postura es manté fidel a aquest precepte: aportar el màxim possible buscant un constant benefici per a la nostra universitat, sent conscient que aquesta responsabilitat és temporal i que durant aquest temps, i també quan acabi, continuaré sent fidel al meu compromís amb la UIB com a company, professor i ara també com a delegat del Rector.

En aquesta nova etapa seguiré amb les responsabilitats pròpies de la Direcció de l'Estratègia de la Comunicació i Promoció Institucional, que augmenten ara amb les que comporta la coordinació de l'Oficina Web i el Servei de Recursos Audiovisuals, a més de tot allò que el Rector pugui disposar.

2. Nous projectes? Reptes interessants? Què ens en podeu explicar?

Des que vàrem començar, el juliol de 2013, no han estat pocs els processos i les eines que hem emprat per desenvolupar l'estratègia de comunicació i promoció institucional de la UIB.

Els propers mesos veuran la llum noves fases de la feina que fem. Una serà el Diari de la UIB, un lloc del web institucional on afegirem totes les notícies que generem relacionades amb la Universitat, a les quals es podrà accedir d'una forma més intuïtiva i en molt pocs salts de pàgina.

D'altra banda, també treballam en l'elaboració d'una enquesta per saber com està arribant la informació als usuaris, de manera que tots puguem participar amb idees constructives amb les quals guanyarem terreny per a una millor comunicació de tot el que produeix la UIB.

Quan sigui el moment, convidarem la comunitat universitària a contestar una enquesta, que farem pública a través d’UIBdigital les pròximes setmanes. Aprendrem de les aportacions que ens arribin, i aquestes ens ajudaran a millorar la nostra feina.

També, en col·laboració amb el CTI, treballam en la recuperació d'un projecte que permetrà que l’usuari pugui escollir els temes dels quals vol rebre informació a través del correu electrònic, per eliminar de la bústia missatges que en principi no interessen al receptor. A partir de la implantació d'aquest nou sistema, els temes sobre els quals cada un hagi triat que no vol rebre directament informació, els podrà consultar al nou Diari de la UIB o al Portal PAS-PDI, que reforçam des de fa alguns mesos.

A tot això se suma la presentació del vídeo institucional de la UIB. Tenim previst que l'estrena sigui el primer trimestre de 2015. El posarem a disposició dels interessats per quan necessitin explicar què és la UIB allà on vagin, a través d’un audiovisual.

A més, estam acabant tot el que es relaciona amb la nova imatge institucional de la UIB, cosa que culmina el procés de l'actualització del logotip de la UIB, que ja es pot veure a <http://logo.uib.es>, i als portals del PAS i PDI. En breu disposarem d’una aplicació a UIBdigital per demanar d'una manera més ràpida i efectiva la papereria amb la nova imatge.

Continuarem reforçant la comunicació de les activitats desenvolupades a les seus de Menorca i d’Eivissa i Formentera, així com el punt de videoconferència de Formentera; les activitats de promoció de la UIB als instituts, que es duen a terme en col·laboració amb el Vicerectorat d'Alumnes, Titulats i Ocupabilitat i el Govern de les Illes Balears; el portal nins.uib.cat; acabarem el còmic de la UIB, dirigit a estudiants de batxillerat, i estam valorant emprar eines com apps de jocs per a mòbils, entre altres eines de comunicació.

Tot això és una mostra del nostre treball actual o del que està a punt de veure la llum. Cadascuna de les propostes o accions està enfocada a un sector concret del mapa de públics de la UIB, amb la seva finalitat i els seus objectius concrets.

Si algú vol saber més sobre la nostra feina, conèixer l'equip, així com posar-se en contacte amb nosaltres, ho pot fer al web <http://dircom.uib.cat>, una porta oberta també als dubtes, suggeriments i aportacions que vulgui fer l’usuari, perquè tots SOM UIB. 

Notícia relacionada

Data de publicació: 14/01/2015