79 doctorands presenten les seves investigacions a les V Jornades Doctorals del G9 d'Universitats

Les Jornades, celebrades a Mallorca, han tingut com a objectiu prestigiar el títol de doctor davant la societat, en general, i davant l'entorn empresarial, en particular, difonent l'activitat investigadora de doctorands de les universitats públiques del Grup 9.

El Grup 9 d'Universitats (G9) ha celebrat aquesta passada setmana a Mallorca, sota l'organització de la Universitat de les Illes Balears, les V Jornades Doctorals. En aquesta edició, hi han assistit 79 doctorands pertanyents a les nou universitats del grup, seleccionats internament per les seves respectives institucions i pertanyents a programes de doctorat de les cinc branques de coneixement: Arts i Humanitats; Ciències; Ciències de la Salut; Ciències Socials i Jurídiques; i Enginyeria i Arquitectura.

Al llarg de dos dies, els participants han exposat els seus avenços en les investigacions doctorals que realitzen i han presentat un pòster explicatiu dels continguts de les tesis que estan elaborant. L'organització ha atorgat, per cadascuna de les cinc branques de coneixement, premis al millor pòster triat pel jurat (diploma i 200 euros), i premis al millor pòster triat pels doctorands participants (diploma i 200 euros).

Les Jornades, celebrades a l'Hotel Occidental Platja de Palma, han pretès també facilitar el coneixement mutu dels doctorands, oferir possibles alternatives professionals al desenvolupament de la carrera investigadora universitària i fer ressaltar el paper dels doctorands com a portadors d'innovació cap a les empreses, prestigiant així el grau de doctor davant la societat, en general, i davant l'entorn empresarial, en particular. Per tal motiu, en el transcurs de les Jornades s'ha desenvolupat una taula rodona amb ponents de diverses empreses (Sciware Systems, Meteoclim, Labo'Life i Hotelbeds Group) en què s'ha debatut sobre la contractació de doctors en el món empresarial, cada vegada més freqüent.

Així mateix, al programa de les Jornades hi havia ponències en què s'han donat a conèixer les accions individuals de recerca en el marc europeu, els programes de contractació de doctors i alternatives professionals després de la lectura de la tesi doctoral, presentades pels doctors Víctor Homar, de la Universitat de les Illes Baleares, i Javier Frontiñán, de la Universitat de Castella-la Manxa. A més, Xesca Vidal, doctora en Ciències de la Informació per la Universitat Complutense de Madrid, ha presentat als assistents una bateria de tècniques per controlar el pànic escènic en la defensa de la tesi doctoral durant el desenvolupament del taller «Parlar en públic».

Les V Jornades Doctorals del G9 han estat organitzades per la Universitat de les Illes Balears (Escola de Doctorat, Fundació Universitat-Empresa i Vicerectorat d'Investigació i Postgrau) en coordinació amb la Secretaria General del Grup 9 d'Universitats. Aquestes jornades prenen el relleu a les celebrades en edicions anteriors a la Universitat d'Oviedo, Universitat d'Extremadura, Universitat de Castella-la Manxa i Universitat Pública de Navarra.

El Grup 9 d'Universitats (G9) és una associació constituïda l'any 1997 conformada per les universitats espanyoles que són úniques universitats públiques en les seves respectives comunitats autònomes: Universitat de Cantàbria, Universitat de Castella-la Manxa, Universitat d'Extremadura, Universitat de les Illes Balears, Universitat de la Rioja, Universitat d'Oviedo, Universitat del País Basc, Universitat Pública de Navarra i Universitat de Saragossa.

Premis als millors pòsters presentats

Premi al millor pòster (jurat):

• Arts i Humanitats: Alicia Olalla Salmón: «Ús i gestió de l'aigua pública en l'occident romà: estudi a partir de les fonts epigràfiques». Universitat de Cantàbria.
  • Ciències: Arturo Álvarez-Arenas Alcamí: «Mathematics and Cancer: How to model the processes intervening in the development of multidrug resistance in cancer?» Universitat de Castella-la Manxa.
  • Ciències de la Salut: Violeta Calle Guisado: «Estudiant l'espermatozoide humà, de la ciència bàsica a les tècniques de reproducció assistida». Universitat d'Extremadura.
  • Ciències Socials i Jurídiques: Miriam Alzate Barricarte: «Electronic Word of Mouth (eWOM): An exploration of Online Customer Reviews». Universitat Pública de Navarra.
  • Enginyeria i Arquitectura: María García Fernández: «UAV-mounted GPR for non-invasive detection of hidden objects». Universitat d'Oviedo.

Premi al millor pòster votat pels doctorands:

• Arts i Humanitats: Lucía Masa Rodríguez: «Acomodació foneticofonològica d'extremenys al País Basc». Universitat del País Basc.
  • Ciències: Iris Alicia Bermejo Ruiz: «Immunoteràpia per tractar el càncer: mucines». Universitat de la Rioja.
  • Ciències de la Salut: Irene Sánchez Rodríguez: «Plasticitat sinàptica en l'hipocamp de ratolí en un model de malaltia d'Alzheimer». Universitat de Castella-la Manxa.
  • Ciències Socials i Jurídiques: Sara González Yubero: «És la intel·ligència emocional un factor protector davant el consum de drogues en l'adolescència?» Universitat de Cantàbria.
  • Enginyeria i Arquitectura: José Carlos Sancho Núñez: «Model de desenvolupament de programari segur». Universitat d'Extremadura.

Data de publicació: Mon Feb 13 13:23:00 CET 2017