32 alumnes de secundària de les Illes Balears es converteixen en científics en el I Campus Cientificotècnic d'Estiu de la UIB

Acte de benvinguda
Dia: dilluns, 28 de juny de 2010
Hora: 9.30 hores
Lloc: DEMOLAB, edifici Mateu Orfila i Rotger,
campus universitari, Palma

La Universitat de les Illes Balears organitza el I Campus Cientificotècnic d’Estiu per a alumnes de quart d’ESO i primer de batxillerat. El doctor Antoni Miralles, degà de la Facultat de Ciències de la UIB, i el doctor Miquel Roca, subdirector de l’Escola Politècnica Superior de la UIB, donaran la benviguda als estudiants que hi participen.

També assistiran a l’acte de benvinguda el senyor Miquel Pasqual, director de Gestió Comercial, d’Educació i Joves de Sa Nostra, i el doctor Cels Garcia, vicerector d’Estudiants i Campus de la UIB.

I Campus Cientificotècnic d’Estiu
Dies: del 28 de juny al 2 de juliol de 2010
Lloc: DEMOLAB, a l’edifici Mateu Orfila i Rotger, i
DEMOTEC, a l’edifici Anselm Turmeda,
campus universitari, Palma.

Els 32 alumnes (20 de Mallorca i 12 d’Eivissa) de quart d’ESO i primer de batxillerat que participaran en el I Campus Cientificotècnic d’Estiu es convertiran en científics a la UIB durant els cinc dies que dura l’activitat i en els quals realitzaran cinc experiments científics i cinc de tècnics als laboratoris de la Universitat, supervisats per becaris col·laboradors de la Facultat de Ciències i de l’Escola Politècnica Superior de la UIB.

Entre les activitats que els joves científics faran destaquen la programació d’un robot mòbil, el disseny d’una xarxa per donar servei telefònic i d’Internet a un conjunt poblat de l’Amazones o l’extracció de l’ADN d’un teixit animal i vegetal, entre d’altres. També faran una visita guiada a les instal·lacions d’investigació de la UIB.

Els principals objectius de l’activitat són potenciar l’interès per les ciències dels joves estudiants de secundària de les Illes Balears, però també transmetre als alumnes la manera com es fa feina als laboratoris mitjançant treballs pràctics, fomentar el treball en equip, la creativitat i la capacitat de comunicar les experiències viscudes, i connectar l’etapa preuniversitària amb la universitària.

La Universitat de les Illes Balears, a través del Programa d'Orientació i Transició a la Universitat (POTU), organitza el I Campus Cientificotècnic d’Estiu, amb la col·laboració de la Facultat de Ciències, de l’Escola Politècnica Superior de la UIB, la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears i l’Obra Social de Sa Nostra.

Data de l'esdeveniment: 28/06/2010

Data de publicació: Fri Jun 25 13:53:00 CEST 2010