212 alumnes amb altes capacitats s'inscriuen al programa MENTORiment

La iniciativa impulsada per la UIB té com a objectiu l'enriquiment extracurricular de l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals d'ESO, batxillerat i formació professional 

 Inauguració

Dia: divendres, 24 de gener de 2020
Hora: 18 hores
Lloc: sala d'actes, edifici Gaspar Melchor de Jovellanos, campus universitari, Palma. L'acte es podrà seguir per videoconferència des de les seus universitàries de Menorca i d'Eivissa i Formentera.

El programa MENTORiment per a l'enriquiment extracurricular de l'alumnat de les Illes Balears identificat amb altes capacitats intel·lectuals arriba a la tercera edició ampliant l'oferta de mentories i el nombre d'inscrits.

En aquesta nova edició hi participaran 212 alumnes de les Illes Balears de tercer (80) i quart (76) d'ESO, de batxillerat (31 de primer i 22 de segon) i de cicles formatius de grau mitjà i de grau superior (3) dels centres educatius de les Illes Balears. Per illes, 21 alumnes són de Menorca (15 al·lots i 6 al·lotes), 27 són d'Eivissa (14 al·lots i 13 al·lotes) i 164 són de Mallorca (106 al·lots i 58 al·lotes).

El programa permet que els estudiants gaudeixin d’una sèrie d’activitats en forma de tallers, que incorporen continguts de les diferents àrees de coneixement amb l’objectiu final d’oferir-los un ventall que reuneixi diverses disciplines que integren la UIB, i incentivar les vocacions professionals universitàries per mitjà de l’experimentació i l’ús del mètode científic, en un moment en què necessiten informació per orientar el seu futur.

En l'edició que comença ara, hi haurà 40 mentors que impartiran 56. D'aquestes mentories, dues es faran a Menorca i dues més a Eivissa. A més, els alumnes procedents de Menorca, Eivissa i Formentera poden demanar ajudes per al trasllat propi i d'un acompanyant, en cas de ser menor d’edat.

MENTORiment es durà a terme al campus de la Universitat de les Illes Balears, a les seus de Menorca i d’Eivissa i Formentera, i a les instal·lacions de l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB). Els tallers es faran els divendres horabaixa (de 17.30 a 20.30) i els dissabtes al matí (de 10 a 13 hores) entre els mesos de gener i maig de 2020.

Inauguració

La III edició de MENTORiment serà inaugurada el divendres 24 de gener, a les 18 hores. L'acte tindrà lloc a la sala d'actes de l'edifici Gaspar Melchor de Jovellanos, i hi intervindran la directora del programa d'Atenció a les Altes Capacitats (PACiS) de la UIB, doctora Rosa Isabel Rodríguez; la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, senyora Amanda Fernández; i el vicerector de Docència de la UIB, doctor Joan Frau. Clourà l'acte el senyor Josep Campillo, expert en Cultura Clàssica, que pronunciarà la conferència «Les claus del coneixement».

MENTORiment

MENTORiment és un programa gestionat i coordinat pel programa d’Atenció a les Altes Capacitats Intel·lectuals (PACiS) de la Universitat de les Illes Balears i en col·laboració amb la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears. Totes les activitats són coordinades i avaluades per especialistes de la Psicologia i l’Educació de la UIB.

El programa d’Atenció a les Altes Capacitats Intel·lectuals sorgeix de la feina del Grup d’Investigació en Altes Capacitats (GIAC), que exerceix, des de l’any 2012, una àrdua tasca en el camp de la identificació i promoció de la intel·ligència, les altes capacitats i l’estudi per conèixer-les, en benefici de la societat i dels alumnes amb aquestes característiques.

Des del curs 2015-16 la nostra comunitat compta amb un Protocol d’identificació d’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals, creat i gestionat pel grup GIAC, que demostra que compleix els criteris de qualitat esperats. Aquest protocol, d’aplicació voluntària per part dels centres educatius, ha permès que el nombre d’estudiants amb altes capacitats identificats a les nostres illes hagi augmentat de manera significativa. Hem passat de 527 alumnes identificats el curs 2014-15 a 1.643 el curs 2018-19. Aquestes dades són esperançadores, si bé encara queda molta feina per poder identificar i atendre de manera adequada aquest col·lectiu d’estudiants amb necessitats educatives.

 

Documents relacionats

Data de l'esdeveniment: 24/01/2020

Data de publicació: 22/01/2020